vatromet zračna luka dubrovnik 60 godina

60 godina
Zračne luke Dubrovnik

Zračna luka Dubrovnik jedna je od devet zračnih luka u Hrvatskoj. Prvotno je izgrađena 1936. u naselju Gruda u Konavlima. Promet je zbog Drugog svjetskog rata jedno vrijeme bio zaustavljen, a 1962. godine zračna se luka premjestila na današnju lokaciju, pored mjesta Čilipi.
zračna luka dubrovnik
1962.
Zračna luka Dubrovnik

Svaki let započinje
iz zračne luke.

Tako je na sadašnjoj lokaciji započeo i daleke 1962. te traje i dalje, nažalost uz neke prisilne prekide, o kojima više piše u ovoj knjizi. Iza nas je šezdeset nezaboravnih godina prožetih entuzijazmom, samoprijegorom, velikom upornošću i, na koncu, mjerljivim rezultatima.

više

Biser Jadrana, raj na zemlji, kako ga je nekada nazvao čuveni romanopisac George Bernard Shaw. Dubrovnik, sa cijelom svojom regijom od Ponte Oštre na jugoistoku pa sve do okolnih otoka i doline Neretve, mogao je, može i bit će sretan što ima Zračnu luku preko koje se odvija turističko kretanje golemog broja putnika koji doprinose ukupnom ekonomskom razvitku ovog dijela krajnjeg hrvatskog juga.

Bez samohvale, ponosni smo na interkontinentalni izravni promet sa Sjedinjenim američkim državama, i to linijama najvećih svjetskih zrakoplovnih kompanija kao što su American Airlines, United Airlines i Delta Airways.

Duboko smo zahvalni svim kolegama i suradnicima, ne samo zaposlenima u Zračnoj luci Dubrovnik d.o.o., nego i HKZP-u, PAP-u Čilipi, Carinskoj ispostavi, opskrbljivačima gorivom INA-i, Newrestu za uslugu opskrbe hranom i pićem, Securitasu za zaštitni pregled, kao i agencijama, tour operatorima, prijevozničkim službama i taksi djelatnicima, uz ispriku ako je netko zaobiđen.

Uz potporu vlasnika od resornog MMPI-a, Dubrovačko-neretvanske županije, Općine Konavle i Grada Dubrovnika, ne vidim zapreke za daljnja ulaganja i prosperitet ove žile-kucavice našeg kraja.Svima hvala na suradnji i razumijevanju za dobrobit cjelokupne zajednice.

Generalni direktor
Frano Luetić

Frano Luetić
zračna luka dubrovnik60 godina logo

U svibnju 1962. na današnjoj, četvrtoj po redu lokaciji dubrovačkog aerodroma, svečano je sletio prvi zrakoplov. I tako sve do danas, 60 godina rada, truda, rasta i modernizacije.

Generacije ljudi, zaposlenika koji su se razvijali, učili i praktički živjeli od aerodroma i za njega. Od grubih vremena 1991. do danas, od jednostavne betonske staze do moderne, 3300 metara duge piste, od kratkih domaćih relacija do interkontinentalnih letova i godišnje brojke od tri milijuna putnika, sve to je naš aerodrom!„Naš aerodrom“, toliko udomaćen naziv za ono što on i jest nama – naš aerodrom!

Generacijama mjesto toplih dolazaka i odlazaka u vjeri da ćemo se opet vidjeti, mjesto rada, napredovanja i usavršavanja, mjesto gdje su svi dobrodošli. Mjesto sigurnosti, pomoći drugima, izvrsnosti a skromnosti. Mjesto ostvarivanja rekorda. S pravom ga svi zovemo: „Naš aerodrom“.

Iz monografije „60 godina Zračne luke Dubrovnik“ autor Mario Raguž

Zračna luka izdavač je, moglo bi se reći, već tradicionalne, treće po redu monografije. Djelo „60 godina Zračne luke Dubrovnik“ uvodi čitatelja u povijesne početke leta u našem kraju; od krhkih austrougarskih hidroaviona, nešto robusnijih aviona i hidroaviona Kraljevine Jugoslavije, do prijelomne točke početka komercijalnog letenja sa starih lokacija aerodroma u Konavoskom polju davne 1936. Za znatiželjne, knjiga donosi pregršt novih i provjerenih informacija te atraktivnih fotografija.
monografija 60 godina

Zadnjih 10 godina

2012.
Druga najbolja zračna luka u Europi u kategoriji do 5 milijuna putnika2015.
Dubrovnik je postao i prvi grad na području bivše države u čiju je zračnu luku sletio najnoviji zrakoplov Boeing B787 Dreamliner.

2016.
Zračna luka Dubrovnik okitila se laskavom titulom najbrže rastućeg aerodroma u široj regiji bivše države, a putnički promet dosegao je magičnu brojku od 2 milijuna putnika.

2017.
Godina 2017. označila je za Zračnu luku Dubrovnik, ali i za cjelokupni dubrovački turizam, uvod u novu etapu života i poslovanja. „Projekt ZLD 2020“ koji je krenuo u veljači 2013. i trajao do svibnja 2017., kada je završena najveća i najvažnija rekonstrukcija u povijesti Zračne luke, vrijedna 227 milijuna eura, zasigurno je njena „karta za budućnost“. Rekonstrukcija je sufinancirana sredstvima EU-a u visini od 73 %, dok je ostatak financiran iz obrtnih sredstava te uz pomoć kredita HBOR-a i dva kredita Europske investicijske banke.

2019.
Svakako najbolja godina u cjelokupnom postojanju zračnog prometa na hrvatskom jugu, kada je kroz Zračnu luku Dubrovnik prošlo gotovo tri milijuna putnika, s prvim interkontinentalnim letom iz SAD-a nakon dugih 28 godina pauze.

2022.
Pokazujući svoje ljudsko lice tijekom perioda zdravstvene krize koja je „zaustavila“ cijeli svijet. Zračna luka je smanjila obujam poslovanja, ali nitko od stalnih zaposlenika nije otpušten. Vlada RH je potporama i drugim aktivnostima potpomogla likvidno poslovanje. U više letova u Dubrovnik je transportirana i oprema za bolnicu, a s tim letovima dolazili su i liječnici i ostalo medicinsko osoblje te evakuirani bolesnici. Postupnim normaliziranjem poslovanja 2021. brojke prevezenih putnika ponovno su rasle a i nastavilo se s kontinuiranjem ulaganjem u opremu i infrastrukturu.
mapa europa